حضور دانش آموزان در راهپیمایی عظیم 22 بهمن

دانش آموزان متوسطه اول پسرانه سرخس در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

به گزارش تبار، در روز 22 بهمن 1397دانش آموزان متوسطه اول پسرانه امام حسین علیه السلام شهرستان سرخس همراه با تمام ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار کردند و بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدا پیمان بستند. روز 22 بهمن روز پیروزی ملت ایران و رهایی از طاغوت و طاغوتیان است.

 در روز 22 بهمن 1357، تاريخ نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) به نقطه عطف خود رسيد. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.

در روز 22 بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20