اجرای مانور زلزله

بیستمین مرحله مانور ایمنی و زلزله در آموزشگاه متوسطه اول پسرانه برگزار شد.

به گزارش تبار، روز چهارشنبه مورخ 7 آذرماه1397 همزمان با سراسر کشور، بیستمین مرحله مانور ایمنی و زلزله در آموزشگاه متوسطه اول پسرانه برگزار شد.

پیش از برگزاری مانور، جناب آقای دلارامی دبیر آمادگی دفاعی این آموزشگاه توضیحاتی را درباره نحوه اجرای مانور و پناه گیری هنگام وقوع زلزله به دانش آموزان ارائه کردند. پس از آنکه آژیر زلزله به صدا درآمد دانش آموزان با پناه گرفتن در مکان های امن از قبیل زیر نیمکت، چارچوب در و کنارها و گوشه های دیوار مانور زلزله را اجرا کردند.

دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

از طرفی دیگر عموما دولت در امر مدیریت بحران باز هم دارای منابع محدودی از نظر نیرو و امکانات خواهند بود، بنابر این با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان، جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، آنها را میتوان در محیط مدرسه و منزل جهت مقابله در برابر زلزله آماده نمود. لذا مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش (حتی اجباری) برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است.

از طرفی شبیه سازی صحنه زلزله های گذشته و انجام تمرینات و مانور های دوره ای و مداوم توسط آحاد مردم وعلی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20