حضور دانش آموزان در گردهمایی منادیان نماز و نماز جمعه

دانش آموزان آموزشگاه متوسطه اول پسرانه سرخس در جلسه منادیان نماز و نماز جمعه که با حضور امام جمعه سرخس و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، شرکت کردند.
به گزارش تبار، در روز 25 آذر 1398 دانش آموزان آموزشگاه متوسطه اول پسرانه سرخس در گردهمایی منادیان نماز و نماز جمعه که با حضور امام جمعه سرخس و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، شرکت کردند.

حجت الاسلام محمد بختیاری؛ امام جمعه شهرستان سرخس در این جلسه گفت: سعادت انسان بستگی با ارتباط انسان با خداوند دارد و اوج ارتباط انسان با خدا در نماز است.

وی در ادامه چهار گروه را درباره نماز برشمرد و گفت: عده‌ای نماز می‌خوانند اما سهل‌انگار هستند و جایی در جهنم به نام «ویل» برای آنها است، بنابراین باید در نماز حواسمان جمع باشد.

امام جمعه سرخس بیان کرد: عده‌ای گاهی نماز می‌خوانند و گاهی نماز نمی‌خوانند، جای این گروه در «غی» است، این هم جزو طبقات زیرین جهنم است.

حجت الاسلام بختیاری افزود: عده‌ای هم اصلا نماز نمی‌خوانند که «ماسلککم فی صغر» جایشان است.

امام جمعه سرخس اظهار کرد: یک گروه هستند که «قد افلح المؤمنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون» اینها کسانی هستند که اهل نماز و در نماز خاشع هستند.

وی درباره نماز جمعه گفت: در قرآن یک نماز داریم که خداوند یک سوره برای آن نازل کرده است و آن سوره جمعه است و کسی که نماز جمعه بخواند ثواب یک حج دارد و نماز عصر بعد از نماز جمعه نیز ثواب حج عمره را دارد.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: نماز جمعه برای انسان زاد و توشه خوبی به ارمغان می‌آورد و این یک حرکت انقلابی است که دانش آموزان به سمت نماز و نماز جمعه سوق داده می‌شوند.

عباس دادمحمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخس نیز در گردهمایی منادیان نماز و نماز جمعه شهرستان سرخس اظهار کرد: اولویت اصلی ما در آموزش و پرورش مسئله و مولفه پرورشی است و اگر بتوانیم نماز را به عنوان یک هنجار در جامعه تبدیل کنیم از تمام آسیب‌های اجتماعی مصون خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 20 هزار دانش آموز در شهرستان سرخس داریم، گفت: دانش آموزان منادیان نماز هستند.

مدیر آموزش و پرورش سرخس افزود: پیامبر و ائمه ما نیز منادیان نماز بودند و وظیفه منادیان نماز این است که دوستان و آشنایان را به نماز دعوت کنند.

دادمحمدی عنوان کرد: عده‌ای در جامعه افراد را با بدی دعوت می‌کنند اما وظیفه منادیان نماز این است که افراد را به خوبی‌ها دعوت کنند و شما دانش آموزان، خادمان افتخاری آموزش و پرورش در نماز جمعه و مراسمات مذهبی هستید.

انتهای پیام/

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20